maanantai 31. tammikuuta 2011

Kilpailukynsiä

No nyt on Sonnelan teemalakkauskilpailu päättynyt joten voin näyttää omatkin kynteni.
Mielestäni ne oli hyvin onnistuneita molemmat ja olin itse kovin tyytyväinen, mutta makuasioitahan tälläiset kilpailut ovat, joten aina ei voi voittaa :)

Tässä pastellit eli väripläjäys. Nimestä tulee mieleen kirkkaat värit, mutta koska en viihdy niissä niin pläjäytin kynsiini sitten hempeämpää  väriä.

Vedin ensin violeteilla ja sinisellä leveämmät raidat kynteeni. Sitten kapeat pinkin ja tummansinisen väleihin. Lopuksi pilkuttelin raidat samoilla väreillä ja kapeat raidat valkoisella. Aika yksinkertainen tehdä mutta mielestäni mukavan näkökien lakkaus. Kirpputorin myyjä kysyi minulta onko minulla ne valmiiksi lakatut tekokynnet  :D



Ja sittenteema:  mustaa valkoisella.
Siitähän tulee ensimmäisenä mieleen paperi. No käytin sitä ja ajattelin että moni muukin on käyttänyt, mutta tällä nyt ei sitten menty finaaliin. Harmittaahan se, en voi kieltää, oli niin mahtava palkinto!
Jokatapauksessa, paperi pysyi käsien pesusta hulimatta, lakkaa vaan reipaasti!
Ensin lakkasin kynnet mustaksi, sitten liimasin paperissuikaleen keskelle kynttäfolioillle tarkoitetulla erikoisliimalla. Sitten kirkasta lakkaa tässä välissä muutama kerros. Sitten lopuksi helmiä.
Paperi jota käytin oli kirpputorilta joskus kortteja varten ostamani vanha ohutlehtinen sanakirja. Siinä oli pieni printti ja mukavan ohut , kiiltävä lehti, .. sätkäpaperi olisi ollut varmaan myös hyvä mutta harmi kun siinä ei lue mitään :D


Mitä mietä olette näistä kynsistä, Olisko jossakin muussa kilpailussa pärjätty?
 Itse olen ainakin ylpeä töistäni :)

20 kommenttia:

Sanna kirjoitti...

Just noiden makuasioiden takia mun mielestä ois ollu hyvä, että joku ulkopuolinen olis valinnut finaalikynnet kilpailuun. Tai esim. äänestyksen perusteella tai muutamien bloggaajien kesken. Koska nythän nuo kynnet jotka on finaalissa, edustaa vain Sonnen omaa makua. Siellä on saattanut jäädä nyt jonkun toisen makua edustavat kynnet kokonaan pois kilpailusta. :(

JanettePunk kirjoitti...

Näinpä juuri. Ulkopuolinen ehdottomasti kun on arvokas palkinto. Muta kyllähhän sen tiesi kun osallistui kuinka käy :( Ne joilla on sama maku kuin tuomarilla niin luonnollisesti pääsi jatkoon.. ilmeisesti tuomari tykkää My Little Ponystä :D

Mutta silti oli hauska osallistua, miettiä teemaa ja kokeilla juttuja. Oli erilaista kynsien tekoo. Lisää tälläisiä kilpailuja! :)

Osallistuitko sä?

Lina kirjoitti...

Mm, oon samaa mieltä.. Vaikka kyllähän ne hienoja oli jotka on finaaliin päätyneet.. Mutta mutta.. Kun tosiaan on "noin isosta" kisasta kyse niin olisin ollut tasapuolisempaa jos joku ulkopuolinen tai esim. sponsori valinnut kuvat. Minun mielestä yksinkertainenkin on kaunista mutta finaalikuvista mitkään kynnet ei olleet yksinkertaiset :D

Mukavaa valittaa ;)

Sonne kirjoitti...

^^ En ole yksin tehnyt päätöstä, pakko oli sanoa. :) Eli eivät edusta vain minun makuani, mutta lopullisen päätöksen tein toki itse, koska minun kilpailuhan tämä kuitenkin oli.

Heidi kirjoitti...

Tosi hienoja molemmat, tuo lehti idea on ihan loistava! Muutenkin siisti toteutus, oot ihan syystäkin ylpeä töistäsi!

JanettePunk kirjoitti...

Iso kiitos ja kumarrus Heidi :)

Nunnu: Aina saa vähän valittaa, pysyy mieli virkeänä :D

Anonyymi kirjoitti...

Tuo mustaa valkoisella-teeman ideasi oli niin omaperäinen ja toteutus siisti, että olen todella hämmästynyt, ettei se mennytkään jatkoon. Noissa kynsissä on tyyliä!

JanettePunk kirjoitti...

Anonyymi Iso Kiitos, kauniisti sanottu :) Kyllähän se harmitti kun ei päässyt jatkoon, mutta eikös nuota kisoja vielä tule.

Ainakin tässä blogissa ;)

Heidi kirjoitti...

Jee! Uusia kisoja! Kisat on kivoja! Mä en tosin Sonnelan kisaan osallistunut ollenkaan, ei vaan ollut aikaa/ tarpeeksi hyvää ideaa.

JanettePunk kirjoitti...

Heidi niin mustakin! Kiva koitella erijuttuja ja sitten miettiä mitä tekee yms .. Mä toki ajattelin sellasta että naamakirjaan kaikkien osallistujien kuvat ja tykkää nappia painamalla äänestys, ja tää on ihan vasta ajatuksen tasolla mutta sit joskus :) Kumminkin että olis reilu äänestys ja kaikilla samanlainen mahdollisuus ottaa osaa sekä äänestää omaa suosikkiaan.

Heidi kirjoitti...

Joo se vois olla hyvä :) Tosin naamakirjassa voi äänestää useampaa ja rekrytoida kaverinsa, toisaalta siellä olisi useamman mahdollista osallistua, kun voi luoda albumin sivustolle kilpailijoiden töistä.

JanettePunk kirjoitti...

^ Näin mäkin ajattelin, avoin kansio jonne lataisin kaikken kuvat. Ja kaikki saisivat äänestää vaikka kaikkia, mutta vain kerran. Sitten tietenkin se kuka saa eniten ääniä voittaa väkisinkin :)

Pannaas Heidi mietintään tää kunnolla! Nyt vaan lukijoita haaliin ja sen kunniaksi sitten! Niin ja tietty se palkinto pitääs kans saada.. Pitää vaikka viikkorahoista säästää heh :D

Lina kirjoitti...

Arvasin että tulee sanomista minun kommentistani, mutta ihan sama :D Suomi on sanavapaa maa. Ja en kommentoinut tuota omaani sen takia että olisin närkästynyt siitä etten päässyt finaaliin. En missään vaiheessa odottanut että sinne asti yltäisin, koska en "jaksanut" nähdä vaivaa :D Mutta joo..

H kirjoitti...

Kilpailussahan arvosteltiin muutakin kun kynsiä. Oot tehnyt upeet kynnet, eteenkin noi mustaa valkoisella. Mutta on ihan pakko sanoa että kuvat on kyllä aika surkeet.. Ja se oli myös yksi kriteeri!

JanettePunk kirjoitti...

Tuskimpa Nunnu se sun ainoa oli.. Ainakin siellä joku oli sanonut tosi ilkeesti, ja siitä kyllä arvasin. Kritiikkiä saa mun mielestäni esittää, se on sitten oma asia osaako sen ottaa oikein.

Mua lähinnä naurattaa koko juttu, niin kauan kun on akkoja niin on myös tälläistä. Toiset lähtee siihen mukaan ja toiset ei. '

Kyllä mäkin sen arvasin etten pääse finaaliin kun osallistujia oli niin paljon ja nimenomaan kun makuasioista on kyse. Tottahan se harmitti, mutta nyt kun ajattelen niin mullahan taitaa olla nuo kaikki mitä palkinnossakin, joten kiva jos sen saa joku nuori jolla ei ole mahdollisuutta ostaa niitä itse. Niin on todellakin sen ansainnut! :) Mutta ei se niin paljon pänninyt että olisin jäänyt sen takia jotakin haukkuja Sonnelle antamaan!

Näitä kilpailuja riittää kyllä! Ja todennäköisesti joka jutussa on samat seuraukset. Jos ei julkisesti niin sitten menee meiliä takana päin, kumpi paree sitten, en tiiä. Mulla ei ainakaan oo mitään tunnontuskia , eikä pitäis olla kellään muullakaan kuka mun blogissani kommentoi. Täällä saa esittää ajatuksia ja mielipiteitä ja kritiikkiä ja minuakin kohtaan, mä en loukkaanu. Aika henkilökohtaiseseti pitäis sanoa että mut saa suuttuun, mä oon liian vanha sellaiseen :D

Terveisin Rouva Aurinkoisuus haha :D

JanettePunk kirjoitti...

H: Kiitos. Olisinhan mä kernnyt myös jonkun kuvakollaasin kynsistäni jos olisin tajunnut että "yksi kuva" käsittääkin yhteen kuvakokoon ahdetuna vaikka ja kuinka monta kuvaa :) Ei vaan, enhän mä ees osaa tehdä sellaisia. Yritin vaan laittaa kilpaan kuvan jossa lakkaus pääsee parhaiten ESILLE, jotta siitä tajuaa miten lakkaus on tehty ja mitä siinä on. Säkö olit myös tuomaroimassa jos tiedät minkä kuvan sinne lähetin ? :)

H kirjoitti...

En todellakaan ollut, mutta oletan että lähetit jonkun näistä tai ainakin samantyylisen. mun silmään kuvat näyttävät sinisiltä, eikä lakkaus pääse oikeuksiinsa niissä. Vasta klikkaamalla isommaksi huomaa tuon hienon paperi idean, en olis muuten sitä huomannut ellen olisi klikannut isommaksi koska luin tekstin ja idean paperista.

JanettePunk kirjoitti...

Samantapaisen kuvan laitoin. Selitin kyllä kynsieni idean kuvan mukaan ihan niinkuin Sonne pyysi tekemään.

Lina kirjoitti...

RvaM, lohdutukseksi - Olen nähnyt paljon kuvia jotka todella ovat huonolaatuisia! Minä ainakin saan näistä selvän! :) Mutta makunsa kullakin.

elna kirjoitti...

http://cheapcircusbyelna.blogspot.com/2010/03/17.html
Mä olen myös kokeillut paperilla taitelua =D nuo sun omas on kyllä hirmu nätit, pitäis joskus kans laittaa uusiks...